name |
Nazwa pojazdu wyświetlana w grze. |
„Stary Hatchback”, „Monster Truck”. |
cost |
Koszt zakupu pojazdu w monetach w grze. |
Samochód z cost: 0 jest darmowy na start. Samochód z cost: 50000 jest bardzo drogi. |
bodySize |
Fizyczny rozmiar karoserii (szerokość i wysokość). |
Większa szerokość: Samochód jest dłuższy, co może go stabilizować. Większa wysokość: Podnosi środek ciężkości, co może czynić go bardziej podatnym na przewrotki. |
bodyColor |
Domyślny kolor karoserii, używany, gdy dla pojazdu nie ma dedykowanej grafiki. |
.red (czerwony), .black (czarny). |
wheelRadius |
Promień (wielkość) kół. |
Duży promień (Monster Truck): Łatwiej pokonuje nierówności i dziury, ale ma większą bezwładność. Mały promień (Stary Hatchback): Mniej stabilny na wybojach, ale lżejszy. |
wheelbase |
Rozstaw osi, czyli odległość między środkami przedniego i tylnego koła. |
Duży rozstaw (Autobus): Bardziej stabilny przy dużych prędkościach, ale trudniej „zawiesić” go na szczycie wzgórza. Mały rozstaw (Stary Hatchback): Mniej stabilny, ale bardziej zwinny na pagórkowatym terenie. |
wheelOffsetY |
Przesunięcie kół w pionie względem środka karoserii. |
Wartość ujemna (np. -10): Koła są zamontowane niżej, co obniża całą karoserię. Wartość dodatnia: Koła są wyżej, podnosząc karoserię. |
mass |
Masa całego pojazdu. Kluczowy parametr wpływający na przyspieszenie, hamowanie i zachowanie w locie. |
Wysoka masa (Czołg): Trudniej go wytrącić z równowagi, ma dużą bezwładność, wolniej przyspiesza i hamuje. Niska masa (Sportowe Coupe): Bardzo zrywny, ale łatwo podskakuje na nierównościach. |
friction |
Tarcie opon o podłoże. Określa przyczepność pojazdu. |
Wysokie tarcie (Wóz Rajdowy): Lepsza przyczepność, co pozwala na skuteczniejsze przyspieszanie i wspinanie się pod górę. Niskie tarcie (Sportowe Coupe): Samochód może się ślizgać. |
fuelConsumptionRate |
Szybkość zużycia paliwa podczas wciskania pedału gazu. |
Wysoka wartość: Paliwo kończy się bardzo szybko. Niska wartość: Można przejechać znacznie dłuższy dystans na jednym baku. |
speedStat |
Statystyka prędkości (1-10) używana do obliczenia teoretycznej prędkości maksymalnej. |
Wysoka wartość (np. 9): Samochód osiąga bardzo dużą prędkość maksymalną. Niska wartość (np. 2): Samochód jest powolny. |
gripStat |
Statystyka przyczepności (1-10) do wyświetlania w interfejsie. |
Parametr głównie informacyjny dla gracza. Realna przyczepność wynika z parametru friction. |
massStat |
Statystyka masy (1-10) do wyświetlania w interfejsie użytkownika. |
Wartość czysto informacyjna dla gracza. Fizyka pojazdu jest sterowana bezpośrednio przez parametr mass. |
accelerationTimeTo100 |
Teoretyczny czas (w sekundach) do przyspieszenia 0-100 km/h. Używany do obliczenia siły silnika. |
Niska wartość (np. 2.8s): Samochód ma potężne przyspieszenie. Wysoka wartość (np. 25.0s): Samochód jest bardzo ociężały i wolno nabiera prędkości. |
suspensionFrequency |
Częstotliwość (twardość) zawieszenia. Określa, jak szybko zawieszenie reaguje. |
Wysoka wartość (twarde zawieszenie): Samochód jest sztywny, mniej się „buja”, ale gorzej tłumi nierówności. Niska wartość (miękkie zawieszenie): Dobrze pochłania wyboje, ale auto może się mocno przechylać. |
suspensionDamping |
Tłumienie zawieszenia. Kontroluje, jak szybko wygaszane są drgania zawieszenia. |
Wysokie tłumienie: Zawieszenie szybko przestaje się bujać. Niskie tłumienie: Samochód długo „pływa” góra-dół po pokonaniu nierówności. |
suspensionRestLength |
Domyślny odstęp (prześwit) między karoserią a podwoziem w stanie spoczynku. |
Wysoka wartość (Monster Truck, 57.0): Karoseria jest osadzona bardzo wysoko nad kołami, dając ogromny prześwit. Niska wartość (Luksusowy Wóz, 11.0): Karoseria jest nisko osadzona. |
airControlTorque |
Siła rotacji dostępna w powietrzu przy wciskaniu gazu/hamulca, aby kontrolować pochylenie. |
Wysoka wartość (Monster Truck): Można bardzo szybko obracać pojazdem w locie, co ułatwia robienie salta. Niska wartość (Czołg): Pojazd ledwo reaguje na próby obrotu w powietrzu. |
boostSpeedMultiplier |
Mnożnik prędkości maksymalnej podczas aktywnego doładowania (boost). |
Wartość 1.5: Prędkość maksymalna podczas doładowania jest o 50% większa niż normalnie. Wartość 1.2: Daje niewielki, 20% bonus do prędkości. |
boostForceMultiplier |
Mnożnik siły doładowania. Określa, jak mocny „kop” przyspieszenia daje doładowanie. |
Wysoka wartość: Doładowanie daje natychmiastowy i gwałtowny przyrost prędkości. Niska wartość: Doładowanie jest łagodniejsze. |
perfectLandingBonus |
Liczba monet przyznawana jako nagroda za idealne lądowanie. |
Wysoka wartość (50): Hojnie nagradza gracza za precyzyjne lądowania. Wartość 0: Brak bonusu za idealne lądowanie. |