Car Hill Dash

Parametr Opis Przykład działania
name Nazwa pojazdu wyświetlana w grze. „Stary Hatchback”, „Monster Truck”.
cost Koszt zakupu pojazdu w monetach w grze. Samochód z cost: 0 jest darmowy na start. Samochód z cost: 50000 jest bardzo drogi.
bodySize Fizyczny rozmiar karoserii (szerokość i wysokość). Większa szerokość: Samochód jest dłuższy, co może go stabilizować. Większa wysokość: Podnosi środek ciężkości, co może czynić go bardziej podatnym na przewrotki.
bodyColor Domyślny kolor karoserii, używany, gdy dla pojazdu nie ma dedykowanej grafiki. .red (czerwony), .black (czarny).
wheelRadius Promień (wielkość) kół. Duży promień (Monster Truck): Łatwiej pokonuje nierówności i dziury, ale ma większą bezwładność. Mały promień (Stary Hatchback): Mniej stabilny na wybojach, ale lżejszy.
wheelbase Rozstaw osi, czyli odległość między środkami przedniego i tylnego koła. Duży rozstaw (Autobus): Bardziej stabilny przy dużych prędkościach, ale trudniej „zawiesić” go na szczycie wzgórza. Mały rozstaw (Stary Hatchback): Mniej stabilny, ale bardziej zwinny na pagórkowatym terenie.
wheelOffsetY Przesunięcie kół w pionie względem środka karoserii. Wartość ujemna (np. -10): Koła są zamontowane niżej, co obniża całą karoserię. Wartość dodatnia: Koła są wyżej, podnosząc karoserię.
mass Masa całego pojazdu. Kluczowy parametr wpływający na przyspieszenie, hamowanie i zachowanie w locie. Wysoka masa (Czołg): Trudniej go wytrącić z równowagi, ma dużą bezwładność, wolniej przyspiesza i hamuje. Niska masa (Sportowe Coupe): Bardzo zrywny, ale łatwo podskakuje na nierównościach.
friction Tarcie opon o podłoże. Określa przyczepność pojazdu. Wysokie tarcie (Wóz Rajdowy): Lepsza przyczepność, co pozwala na skuteczniejsze przyspieszanie i wspinanie się pod górę. Niskie tarcie (Sportowe Coupe): Samochód może się ślizgać.
fuelConsumptionRate Szybkość zużycia paliwa podczas wciskania pedału gazu. Wysoka wartość: Paliwo kończy się bardzo szybko. Niska wartość: Można przejechać znacznie dłuższy dystans na jednym baku.
speedStat Statystyka prędkości (1-10) używana do obliczenia teoretycznej prędkości maksymalnej. Wysoka wartość (np. 9): Samochód osiąga bardzo dużą prędkość maksymalną. Niska wartość (np. 2): Samochód jest powolny.
gripStat Statystyka przyczepności (1-10) do wyświetlania w interfejsie. Parametr głównie informacyjny dla gracza. Realna przyczepność wynika z parametru friction.
massStat Statystyka masy (1-10) do wyświetlania w interfejsie użytkownika. Wartość czysto informacyjna dla gracza. Fizyka pojazdu jest sterowana bezpośrednio przez parametr mass.
accelerationTimeTo100 Teoretyczny czas (w sekundach) do przyspieszenia 0-100 km/h. Używany do obliczenia siły silnika. Niska wartość (np. 2.8s): Samochód ma potężne przyspieszenie. Wysoka wartość (np. 25.0s): Samochód jest bardzo ociężały i wolno nabiera prędkości.
suspensionFrequency Częstotliwość (twardość) zawieszenia. Określa, jak szybko zawieszenie reaguje. Wysoka wartość (twarde zawieszenie): Samochód jest sztywny, mniej się „buja”, ale gorzej tłumi nierówności. Niska wartość (miękkie zawieszenie): Dobrze pochłania wyboje, ale auto może się mocno przechylać.
suspensionDamping Tłumienie zawieszenia. Kontroluje, jak szybko wygaszane są drgania zawieszenia. Wysokie tłumienie: Zawieszenie szybko przestaje się bujać. Niskie tłumienie: Samochód długo „pływa” góra-dół po pokonaniu nierówności.
suspensionRestLength Domyślny odstęp (prześwit) między karoserią a podwoziem w stanie spoczynku. Wysoka wartość (Monster Truck, 57.0): Karoseria jest osadzona bardzo wysoko nad kołami, dając ogromny prześwit. Niska wartość (Luksusowy Wóz, 11.0): Karoseria jest nisko osadzona.
airControlTorque Siła rotacji dostępna w powietrzu przy wciskaniu gazu/hamulca, aby kontrolować pochylenie. Wysoka wartość (Monster Truck): Można bardzo szybko obracać pojazdem w locie, co ułatwia robienie salta. Niska wartość (Czołg): Pojazd ledwo reaguje na próby obrotu w powietrzu.
boostSpeedMultiplier Mnożnik prędkości maksymalnej podczas aktywnego doładowania (boost). Wartość 1.5: Prędkość maksymalna podczas doładowania jest o 50% większa niż normalnie. Wartość 1.2: Daje niewielki, 20% bonus do prędkości.
boostForceMultiplier Mnożnik siły doładowania. Określa, jak mocny „kop” przyspieszenia daje doładowanie. Wysoka wartość: Doładowanie daje natychmiastowy i gwałtowny przyrost prędkości. Niska wartość: Doładowanie jest łagodniejsze.
perfectLandingBonus Liczba monet przyznawana jako nagroda za idealne lądowanie. Wysoka wartość (50): Hojnie nagradza gracza za precyzyjne lądowania. Wartość 0: Brak bonusu za idealne lądowanie.
Szczegółowy opis parametrów pojazdów w grze

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *